سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جویای دانش در سایه عنایت خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :2
کل بازدید :6749
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/10
3:17 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فاطمه جوان[6]

خبر مایه
عناوین یادداشتهای وبلاگ
فرشته تعجب تعجب طبیعت عناوین یادداشتها[43]

به بهانه طولانی ترین شب سال شعرا و فیلمسازان آستارا یی دور هم جمع و و به اجرای برنامه فرهنگی و هنری پرداختند به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به بهانه طولانی ترین شب سال شعرا و فیلمسازان آستارا یی دور هم جمع و و به اجرای برنامه فرهنگی و هنری پرداختند. در این محفل که با حضور رئیس اداره فرهنگ و و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن شعر و ادب شهریار و کانون فیلم فیلمسازان آستارا برگزار شد ، شعرای حاضر به قرائت اشعاری از دیوان حافظ لسان الغیب حافظ شیرازی پرداختند و از آخرین سروده های خود نیز به سمع و نظر حضار رساندند . جوان رئیس اداره در ابتاد جلسه گفت یلدا بهانه ای است که کانون گرم خانواده ها تقویت شده  و پیوند پیشینان با آیندگان بر قرار شود در حقیقت شب فرهنگی در مقیاس ملی محسوب می شود . در ادامه فیلمسازان نیز با یک جشن یلدایی به استقبال این رسم دیرینه رفتند.


  
  

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نمایش کمدی 13 بدر اسی و فرنگیس از شانزدهم  دیماه در محل سینما دریای استارا  دوباره به  روی صحنه می رود .

جوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت این نمایش کمدی با نیم نگاهی به معضلات و بدعت گذاریها در رفتارهای اجتماعی سعی دارد به اصلاح اداب های ناصحیح بپردازد این نمایش کمدی به سرپرستی آقای رامین سفالی و نویسندگی و کارگردانی فرشاد معتمد پور و بازیگری هنرمندانی از جمله ابراهیم جنگجو ، محسن الوانپور ، فرشاد روحی ، آرش جوهری و ... از چهارم دیماه در سینما دریا آستارا به اجرا در می اید .


  
  

ابوطالب جوان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر امروز(16دی) در بازدید از دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان مساجد را پایگاه های مستحکم در برابر تهاجمات فرهنگی دانست و اظهار کرد: با تقویت و حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد می توانیم نوجوانان و جوانان را به سوی مساجد کشانده و با این روش توطئه های پلید دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه مساجد نقش تاثیر گذاری در ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد، افزود: مساجد به عنوان یک ظرفیت در تقویت مبانی اعتقادی و باورهای مردم نقش بسزایی دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا تصریح کرد: متنوع بودن برنامه های فرهنگی و هنری و به روز می تواند نقش تاثیر گذاری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشد و تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی کارشناسی شده از سوی افراد با تخصص در این زمینه می‌باشد.

جوان با بیان اینکه برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید پر بار بوده و خروجی داشته باشد، گفت: برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باید طوری باشد که در جوان خستگی ایجاد نکرده و موجب شود این آینده سازان کشور در این مراکز با سبک زندگی اسلامی آشنا شده و  تربیت شوند تا در  آینده بتوانند در رساندن کشور به اوج قله های عزت و افتخار به خوبی نقش آفرینی کنند.  ادامه مطلب درسایت ارشاد استارا


  
  

 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا  این کارگاه آموزشی که با حضور هنرمندان نقاشی و هنرهای تجسمی آستارا و شهرستان های همجوار همراه بود، به میزبانی آموزشگاه کمال الملک آستارا برگزار شد.
در این دوره آموزشی موقعیت هنر نقاشی و آثار برجسته و ارزشمند هنرمندان نقاشی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
هنرآموزان و نقاشان شرکت کننده در این کارگاه آثار خود را با استفاده از تکنیک های مختلف نقاشی در سبک های متعدد خلق کردند.
برخی از آثار خلق شده توسط هنرمندان آستارایی با وجود استفاده از رنگ ها و موضوع مناسب طراحی های ضعیفی داشتند که در این خصوص ودود موذن زاده با محوریت اصول و مبانی طراحی و نقاشی به ارائه مباحثی پرداخت.
این دوره آموزشی به صورت ماهانه با حضور هنرمندان عرصه نقاشی منطقه و با تدریس اساتید برجسته این رشته به میزبانی شهرستان آستارا برگزار می شود      ادامه مطلب در سایت ارشاد استارا.


  
  

جشنواره اصفهان زیر بال های کاسپین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا از راهیابی مستند بلند زیر بال های کاسپین ساخته هنرمند آستارایی به بخش مسابقه جشنواره حسنات خبر داد به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا    ، ابوطالب جوان روز یکشنبه  گفت     مستند بلند زیر بال های کاسپین ساخته بابک مجیدی هنرمند آستارایی در اسفند ماه سال جاری با دیگر آثار ارسالی به این جشنواره رقابت می کند.
وی ادامه داد: پنجمین جشنواره حسنات از 11 تا 14 اسفند ماه سال جاری و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
جوان با اشاره به اینکه در مجموع یکهزار و 490 فیلم به دبیرخانه جشنواره پنجم ارسال شده است ، افزود: فیلم مستند، فیلم داستانی ، پویانمایی و فیلمنامه از جمله بخش های جشنواره ملی حسنات است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا اظهار کرد: بندر آستارا با داشتن هنرمندان توانمند در هنر هفتم شایستگی درخشش در جشنواره های مختلف را داراست و سرمایه گذاری و توجه به این هنرمندان تحول خوبی را برای فرهنگ و هنر منطقه ایجاد می کند. برای خواند ادامه مطلب به سایت ارشاد استارا مراجعه نمایید


  
  

جمعی از شاعران انجمن شعر و ادب شهریار آستارا در قالب آیینی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) آخرین سروده های خود با محوریت وحدت را قرائت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،  شعر نغمه دلدادگی و عشق با ترنمی از بهترین حالات انسانی است.

وقتی بهترین کلام انسانی یعنی شعر خصوصیات و شایستگی های برگزیده عالم خلقت را وصف می کند می توان به ذات پرنور عالم هنر بیش از پیش پی برد.

هنرمندان آستارا، روز سه شنبه (8 دی 94) پیش از آن که لباس شعر را بر کلام شان بپوشانند با حضور پرشور و شعور خود تصویری از وحدت و همدلی را این بار از جنس هنر خلق کردند.

موسیقی سنتی با ساز تار نیز دنیای شعر را در این آیین صیقل داد و جان تازه ای به اشعار شکفته شده شاعران بخشید.

23شاعر آستارایی این بار در وصف شکوه پیامبر مهربانی ها سرودند تا دل ها را حول محور وحدت به هم نزدیک و نزدیک تر کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا در این آیین با تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر (ص) نماد رحمت و مغفرت الهی و برگزیده آفریدگان هستند.

ابوطالب جوان افزود: فلسفه بعثت رسول اکرم (ص) اتمام و تکمیل تنها دین الهی بود که در این راستا 124 هزار پیامبر در طول بعثت انبیاء مامور ابلاغ آن به جامعه بشری بودند.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاکید فراوانی بر روی وحدت داشتند طوری که حتی عامه مردم با این واژه امام راحل مانوس شده بودند.

   

جوان با بیان اینکه این رسالت نه تنها یک شعار بلکه یک استراتژی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب بود ، اظهار کرد: امام با این تفکر ناب آینده امت اسلامی را به تصویر کشیده بود و به دنبال آن مقام معظم رهبری نیز همین رویه را با قدرت و قوت در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: این تفکر با ذات انقلاب اسلامی گره خورده و این از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف همگان را در خصوص وحدت مشخص کرده اند ، افزود: هر شخصی که زمینه های افتراق و واگرایی را در بین گروه های اسلامی ایجاد کند از اصل اسلام فاصله گرفته است.

سخرانی کوتاه اکبر اکسیر از شاعران برجسته کشور و نیز هوشنگ مجرب رئیس انجمن شعر و ادب شهریار از دیگر بخش های این آیین بود.