سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :6760
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/26
4:55 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
فاطمه جوان[6]

خبر مایه
عناوین یادداشتهای وبلاگ
فرشته تعجب تعجب طبیعت عناوین یادداشتها[43]

جمعی از شاعران انجمن شعر و ادب شهریار آستارا در قالب آیینی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) آخرین سروده های خود با محوریت وحدت را قرائت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،  شعر نغمه دلدادگی و عشق با ترنمی از بهترین حالات انسانی است.

وقتی بهترین کلام انسانی یعنی شعر خصوصیات و شایستگی های برگزیده عالم خلقت را وصف می کند می توان به ذات پرنور عالم هنر بیش از پیش پی برد.

هنرمندان آستارا، روز سه شنبه (8 دی 94) پیش از آن که لباس شعر را بر کلام شان بپوشانند با حضور پرشور و شعور خود تصویری از وحدت و همدلی را این بار از جنس هنر خلق کردند.

موسیقی سنتی با ساز تار نیز دنیای شعر را در این آیین صیقل داد و جان تازه ای به اشعار شکفته شده شاعران بخشید.

23شاعر آستارایی این بار در وصف شکوه پیامبر مهربانی ها سرودند تا دل ها را حول محور وحدت به هم نزدیک و نزدیک تر کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا در این آیین با تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: پیامبر (ص) نماد رحمت و مغفرت الهی و برگزیده آفریدگان هستند.

ابوطالب جوان افزود: فلسفه بعثت رسول اکرم (ص) اتمام و تکمیل تنها دین الهی بود که در این راستا 124 هزار پیامبر در طول بعثت انبیاء مامور ابلاغ آن به جامعه بشری بودند.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاکید فراوانی بر روی وحدت داشتند طوری که حتی عامه مردم با این واژه امام راحل مانوس شده بودند.

   

جوان با بیان اینکه این رسالت نه تنها یک شعار بلکه یک استراتژی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب بود ، اظهار کرد: امام با این تفکر ناب آینده امت اسلامی را به تصویر کشیده بود و به دنبال آن مقام معظم رهبری نیز همین رویه را با قدرت و قوت در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: این تفکر با ذات انقلاب اسلامی گره خورده و این از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف همگان را در خصوص وحدت مشخص کرده اند ، افزود: هر شخصی که زمینه های افتراق و واگرایی را در بین گروه های اسلامی ایجاد کند از اصل اسلام فاصله گرفته است.

سخرانی کوتاه اکبر اکسیر از شاعران برجسته کشور و نیز هوشنگ مجرب رئیس انجمن شعر و ادب شهریار از دیگر بخش های این آیین بود.

 


خدا