سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :2
کل بازدید :6748
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/10
2:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فاطمه جوان[6]

خبر مایه
عناوین یادداشتهای وبلاگ
فرشته تعجب تعجب طبیعت عناوین یادداشتها[43]

اثر هنرمند آستارایی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافت

اثر هنرمند آستارایی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافت
مستند «بال های کاسپین» اثر بابک مجیدی هنرمند آستارایی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ابوطالب جوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا با اعلام این خبر، افزود: مجموعه مستند «زیر بال های کاسپین» با موضوع محیط زیست و حیات وحش شمال ایران به سفارش خانه مستند در چهار قسمت 50 دقیقه ای تولید شده است.

وی؛ موضوع توجه به حیات وحش و نقش آنها در چرخه طبیعت را از موارد پرداخته شده در این مستند عنوان کرد و ادامه داد: مونتاژی 67 دقیقه ای از این فیلم 200 دقیقه ای به بخش مسابقه چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافته است.

جوان با اشاره به اینکه این مستند از 22 تا 29 مهرماه در سینما فلسطین تهران اکران شد، اضافه کرد: این فیلم پس از معرفی حیات وحش استان های گیلان، مازندران و گلستان به آسیب هایی که جانداران و زیستگاه های آنان را به خطر انداخته می پردازد.

به گفته وی؛ در فیلم زیر بال های کاسپین، مهدی مطهر به عنوان تهیه کننده، بابک مجیدی و معین سنجریان به عنوان تصویربردار، فریبرز آهنین و بابک مجیدی به عنوان تدوینگر، مینا خوشخویی به عنوان نویسنده، شهرام پوررستم و جواد یغموری به عنوان مشاور پروژه، فاطمه داوودی و مینا خوشخویی به عنوان محقق و مهرداد اثیمی به عنوان گوینده و همچنین شهروز قلی نژاد، عباس عاشوری، نسیم طواف زاده و سیاوش روشنیان به عنوان کارشناسان محیط زیست حضور دارند.

بابک مجیدی متولد 1357 لوندویل و از فیلمسازان برجسته ملی است. وی از سال 83 به صورت جدی و حرفه ای وارد عرصه ساخت فیلم های مستند شده و علاوه بر فیلم زیر بال های کاسپین فیلم های لاتون ، پارازیت ، پروانه سفید ، تاسوعای سلی ، نویز ، نوغانداری ، سرزمین زیتون ، آق اولر و بازمانده تتیس را خود ساخته است.

این هنرمند آستارایی همچنین با ساخت مستند کوتاه نویز نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار از سومین جشنواره فیلم شهر شده و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چندین جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.


94/9/11::: 9:13 ص
نظر()
  
  

تجلیل از برگزیدگان جشنواره تولیدات رسانه ای در آستارا

برگزیدگان جشنواره تولیدات رسانه ای دفاع مقدس آستارا در قالب همایش هنرمندان بسیجی با عنوان سروهای ایستاده تجلیل شدند.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در این همایش یوسف هدایتی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با ارائه گزارشی با عنوان شاعران آستارا احساس را با حال و هوای دفاع مقدس گره زدند به عنوان برگزیده بخش گزارش معرفی شد.

رامین بشرویه خبرنگار ایسنا در بخش مقاله ، مهدی حسین نژادی خبرنگار مهر در بخش عکس ، اسماعیل اسدی دارستانی و محمد رضا اسدی دارستانی هر دو از پایگاه های خبری آستارا به ترتیب در بخش های مصاحبه و خبر برگزیده شدند.

همچنین در این آیین از 30 برگزیده جشنواره تولیدات فرهنگی بسیج با عنوان مدرسه عشق تجلیل به عمل آمد.

شعرخوانی شاعران آستارایی به مناسبت هفته بسیج از جمله بخش های این آیین بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آستارا در این آیین گفت: رفتار، گفتار و منش هنرمندان باید برای دیگران الگو باشد.

حجت الاسلام یحیی عبادیان با بیان اینکه باید عقلانیت، اخلاق و ایمان سرلوحه فعالیت های هنرمندان باشد، اظهارکرد: هنرمندان با رعایت شاخصه های مذکور در ماندگاری آثار خود می توانند موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا از ظرفیت والایی در عرصه هنر برخوردار است و وجود هنرمندان فعال رشته های مختلف گواه روشنی است.

این آیین با همکاری سپاه ناحیه آستارا، کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد.


  
  
   1   2      >